U nás nájdeš motorku svojich snov
Akú motorku si kúpiť?
Zdroj: Matej Remmy Jankovič
Bez kompromisov: Motorku si vyberáte podľa životného štýlu a nie podľa módy.
Dlhé zimné večery treba nejako stráviť a nejedna debata s kamarátmi sa stočí na druhy motocyklov a typy jazdcov. Ktorá motorka je na čo dobrá a akí ľudia ju vlastne vlastnia?
Keď si to zoberieme z pozície začínajúceho motorkára, ktorý si čerstvo urobil vodičské oprávnenie a ide si kúpiť svoju prvú motorku, dostávame s kolegom vždy jednu a tu istú otázku : Akú motorku si mám kúpiť?
Na túto otázku neexistuje jednoznačná odpoveď. Každý preferuje niečo iné a každý typ motocykla je vhodný na iný jazdný štýl. Rozoberme to podrobne:
Ako prvým by sme začali naháčom. Je ich na cestách v dnešnej dobe asi najviac a zväčša je to prvá voľba pre začínajúceho motorkára hlavne pre jeho všestrannosť. Aj keď pôvodne naháče sa objavili koncom osemdesiatych a začiatkom deväťdesiatich minulého storočia, kde vznikli zo superšportov. Od ich začiatkov ubehlo veľa času a aj jednotliví výrobcovia ich začali cielene zaradovať do svojich ponúk, kde sa následne začalo aj ich delenie do jednotlivých podkategórií. Tie najbežnejšie sú športové, klasické či v poslednej dobe veľmi obľúbené retro.
Najčastejšie na nich sú vidieť skôr víkendoví jazdci za dobrodružstvom či mestskí pozéri, ktorí si s ňou vyjdú na kávičku niekam do mesta.
Ďalšou veľmi obľúbenou kategóriou sú superšporty. Už z názvu je jasné, akú majú cieľovú skupinu. Chcú jazdiť rýchlo a naháňať časy na okruhoch, kde sú ako doma a kde dokážu využiť svoj potenciál. V premávke väčšinou vidíte len ich zadné koncové svetlá. Vďaka ich farebnosti a nálepkám, ktoré odkazujú na motoršport sa im hovorí najčastejšie jogurty.Niektorí s trochou čierneho humoru tvrdia, že toto pomenovanie najlepšie vystihuje, čo z jazdca zostane, keď s takýmto strojom vo vysokej rýchlosti havaruje.
Pokiaľ viete, že sa najčastejšie budete chcieť naháňať na okruhu, či v každej zákrute drať kolenový slajder, tak toto bude vaša voľba.
Treťou najbežnejšou kategóriou sú turistické a enduro motorky.
Sú ako stvorené na dlhé výlety za hranice všedných dní. V meste ich veľmi nevidieť, pretože prepletenie sa kolónami pred semaformi ich majitelia považujú zväčša za nutné a nudné zlo. Najradšej majú dlhé výlety či už po asfalte alebo aj mimo spevnených ciest. Pokiaľ za deň nespravia aspoň tristo kilometrov, jazda sa im ani neráta. Tie moderné sú často nabité rôznymi technickými vychytávkami, uľahčujúcimi dlhé jazdy v sedle. Pokiaľ máte radi dlhé výlety a pohodlný posed, tak v tejto kategórii si určite vyberiete.
Tou asi najstaršou kategóriu motocyklov sú klasické čopre a cruisre.
Nikam sa neponáhľate, času máte dosť a radi sa kocháte okolím? Tak v tejto kategórii ste správne. Najjednoduchšie rozdelenie týchto dvoch kategórii je asi na príkladoch. K najlegendárnejším čoprom patria Harley Davidson, ich majiteľom ide o jedinečnosť, personalizáciu motocykla a zakladajú si na histórii značky.
Cruisre sú obrovské krížniky ciest na dvoch kolesách, pri ktorých ide hlavne o pohodlie. Pre porovnanie, v našich končinách je ich najznámejším predstaviteľom Honda Goldwing, ktorá ma vo výbave zrejme všetko, na čo si len pomyslíte. Majiteľov a priaznivcov týchto typov motocyklov spoznáte hneď - kožená bunda s nášivkami klubu a drsný vzhľad.
A ako poslednú kategóriu treba spomenúť skútre. Skúter ale nie je motorka! - To je najčastejšia odpoveď motorkárov v diskusii o skútroch. Väčšina motorkárov ich ani na ceste nezdraví, lebo ich nerátajú medzi seba.
Ale skúter je motorka ! Má dve kolesá ako každý iný motocykel a motor. Pokiaľ sa chcete len vyhnúť dopravnej zápche a prepletať sa ulicami veľkomesta cestou do a z práce jednoducho a pomerne lacno, tak sú pre vás ideálne.